טיפולי ספא
התקשרו עוד היום ! 03-5583621
 

ספא טיפולי מסאז' בהריון – מה מותר ומה אסור?

מיתוסים, אגדות אורבניות ושאר סיפורי סבתא מלווים את האנושות שלנו משחר ימיה, ואין נושא רווי מיתוסים יותר מנושא ההיריון והלידה. בעבר הרחוק, היו אלה זקנות השבט אשר נתנו פרשנות משלהן לדברים שאירעו.

כאשר כל השבט ישב מסביב למדורה, מאוחר יותר, היו אלה משוררי החצר שסיפרו על מאורעות ואירועים בתוספת הנופך האישי שלהם (דבר שהרחיק את העובדות מהמציאות מאד), או המיילדות ש"גילו" קשרים ישירים בין פעולות שעשתה האישה ההרה במהלך הריונה, לבין צבע השיער של התינוק שנולד לה.

האם עיסוי מותר בזמן היריון?

גם כיום, בעידן המודרני שלנו, ההיריון והלידה מעסיקים חלק גדול מהמיתוסים שלנו, והים יודעים לומר לנו באופן נחרץ למדי שאם הבטן שפיצית מדובר בבן (למרות שהאולטרה סאונד מתעקש על בת דווקא, אבל מה מכשירים מבינים בתינוקות? ), שאם אישה הרה לא מקבלת כל מה שמתחשק לה, הילד עלול לשאת סימן לידה בצורת משאת נפשה, ו… שאסור לעשות מסאז' בהיריון.

ובכן, בנוגע למיתוס האחרון, הוא איננו מופרך לגמרי, אלא, שכמו כל דבר שאנחנו עושות בעת ההיריון, מומלץ להיות בררניות וזהירות מעט יותר. לדוגמה, לבחור ספא בוטיק בתל אביב ולא ספא עלום שם, לבדוק את התמחותם של המעסים/ות בעיסויים המתאימים לנשים הרות ולבחור בסוגי עיסויים עדינים יותר שאינם כוללים הפעלת לחץ.

כיצד בוחרים את העיסוי/ספא הנכון בעת ההיריון?

ככלל, מומלץ לבחור סוגי עיסוי עדינים, אשר אינם כוללים מגע בבטן ואשר נעשים על ידי מעסים המתמחים בעיסויים המיועדים לנשים הרות.

רוב העיסויים בעת ההיריון נעשים בשכיבה על הצד, בעיקר בשליש השני והשלישי שלו, כאשר הבטן כבר גדולה דיה כדי לעורר אי נוחות בעת שכיבה על הבטן.
ישנו איסור מוחלט על עיסוי בשמנים אתריים כלשהם בשליש הראשון של ההיריון, מכיוון שהם נספגים במחזור הדם ועוברים אל השליה והעובר. לעומתם, ישנם שמנים אתריים שמותר (ואף רצוי) להשתמש בהם מהשליש השני ואילך (כמו אילנג אילנג, גרניום, לבנדר, נרולי, לבונה, סנדלווד ומנדרין) מאחר והם עשויים אף לסייע בהקלת התופעות הנובעות מההיריון כמו הקלה על רגליים נפוחות וכד'.
מומלץ להימנע בעיסויים מחממים ועיסויים הנעשים באבנים חמות, מאחר והם עלולים לשנות את קצב הלב לחץ הדם במהירות.
ותרי על ג'קוזי, לא רק מאחר והמים החמים עלולים לגרום לצניחה מהירה של לחץ הדם, אלא גם בגלל שגם בג'קוזי המטופל והמתוחזק ביותר (כן, גם שלך בבית!) ישנם חיידקים שבאופן רגיל אינם מזיקים לך, אבל בהיריון (במיוחד בשליש הראשון שלו) מדובר בסיכון מיותר. אף אחת לא מתה מזה שלא ביקרה בג'קוזי תשעה חודשים. 

לסיכום
אין ספק שהיריון הוא תקופה מיוחדת בחייה של האישה. אם זאת, אין זאת אומרת כי יש צורך להתנזר מעיסוי לגמרי, אלא רק להיות זהירה יותר בבחירת הספא, המעסה וסוג העיסוי.

לפרטים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

יצירת קשר

דילוג לתוכן